Escolaritats compartides

El model d’escolarització compartida és un model que permet que els alumnes matriculats en centres especials puguin viure contextos escolars ordinaris i els alumnes matriculats en centres ordinaris puguin rebre el suport dels diferents professionals que hi treballen als centres específics.

 

El centre específic serà referent per tal d’oferir­li una adaptació curricular especifica dels aprenentatges instrumentals i el centre ordinari li proporcionarà un espai normalitzador del seu procés de socialització, on es potenciarà la comunicació, la relació amb l’altre. L’estada combinada en els dos ambients educatius ha de repercutir positivament en la seva estabilitat emocional.

L’escolaritat compartida té dues modalitats:

 

Alumnat matriculat al Centre d’Educació Especial (CEE), i assisteix a temps parcial al centre ordinari.
Alumnat matriculat al Centre Ordinari i assisteix a temps parcial al centre CEE.

 

Ambdues modalitats requereixen la coordinació entre els professionals dels dos centres. A fi de garantir la coherència i la complementarietat de les actuacions, cal que aquests professionals, conjuntament amb l’EAP, concretin mitjançant un pla individualitzat l’atenció que cal donar a l’alumne.