Missió

El CEE Can Rigol és una escola pública d’educació especial, que atén alumnes amb necessitats educatives molt diverses en les Etapes Educatives de: Infantil, Primària, Secundària i Transició a la Vida Adulta..

La nostra és una oferta singular que permet diversificar l’elecció educativa del nostre municipi i de les poblacions properes.

El nostre objectiu és desenvolupar al màxim les capacitats dels nostres alumnes per tal d’incloure’ls en la societat amb èxit, en un procés d’implementació constant de noves estratègies educatives i d’avaluació constant dels seus avenços.

Cuidem els vincles afectius amb els infants, nois i noies en tots els àmbits des d’un enfocament holístic a través d’una mirada sistèmica.

Per tal d’aconseguir-ho treballem sota els següents eixos:

 

Aprenentatges significatius

La significativitat de l’aprenentatge es refereix a la possibilitat d’establir vincles no arbitraris entre el que cal aprendre i el que ja se sap.

 

Aprenentatges funcionals

Un aprenentatge és funcional si es pot utilitzar quan les circumstàncies ho exigeixen, tant les de l’escola com les generades en altres contextos, educatius o no. En el cas d’alumnes amb discapacitat cognitiva important parlarem d’habilitats funcionals, que es defineixen com aquelles que si no les fa l’alumne, les haurà de fer algú per ells, o habilitar-li els recursos necessaris per tal que l’acció sigui el més autònoma possible.

 

Perspectiva globalitzadora

Els continguts curriculars han d’estar articulats en seqüències d’aprenentatge situades en contextos que permetin significació i funcionalitat.

 

Acompanyament emocional

L’esforç i la motivació cap a l’aprenentatge sorgeixen quan l’alumne està equilibrat emocionalment.

 

Intel·ligències múltiples

El Projecte Curricular de Centre està basat en aquesta teoria, que propicia apropar-se a l’alumne d’una manera més singular i individualitzada, donant més importància a les capacitats individuals de la persona.

 

Treball intensiu en autonomia i hàbits socials, personals i de treball.

 

Habilitació i adaptació de l’entorn i ajuts tècnics

Per tal de facilitar als alumnes l’assoliment dels objectius i la seva integració social.

 

Atenció individualitzada

I coordinada entre tots els professionals que atenen a l’alumne.

 

Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC)

Apostem per l’ús d’aquestes tecnologies perquè representen un mitjà de suport per millorar la comunicació, per aprendre continguts i procediments i també perquè són un recurs imprescindible que tot individu ha d’utilitzar per desenvolupar habilitats que l’ajudin en el seu èxit professional.