SAAC

Amb l’objectiu d’unificar criteris i aconseguir una major coherència intercicles en referència a la selecció d’usuaris de Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació, el sistema a fer servir i la forma d’introduïr­-lo i desenvolupar­-lo es va dissenyar el Programa d’Actuació amb alumnes usuaris de SAAC. Val a dir que el PECS (Sistema de Comunicació per Intercanvi d’Imatges) aplicat a alumnes amb TEA, està englobat en els SAAC.

 

Aquest Programa defineix la fonamentació teòrica que segueix l’escola envers als sistemes alternatius, estableix el procediment per iniciar i ampliar un SAAC, ofereix estratègies per interactuar amb aquest usuaris, determina els criteris per elaborar els plafons de comunicació i portar a terme l’estructuració espacio­temporal de l’aula.

 

Per aconseguir aquest objectiu partim dels diferents nivells de comunicació dels nostres alumnes, dissenyem plafons de comunicació i materials adaptats atenent a les seves necessitats, i fem ús dels productes de suport que faciliten aquest accés a la comunicació i al currículm (big mack, braç articulat, joystick, commutadors, joguines adaptades, kidsbal, dau elèctric, comunicador gotalk i super talker, tablet…).